Instagram reels inzetten voor meer zichtbaarheid voor je bedrijf
Sinds vorig jaar augustus kunnen wij gebruik maken van Instagram reels. Een functie waarbij je korte video’s kunt maken, met leuke effecten, overgangen en muziek erbij. Ik schreef in september een blog waarom je met Instagram reels moet starten en vandaag ga ik er nog wat dieper op in.
Instagram reels inzetten voor meer zichtbaarheid
Instagram reels is de manier om een groter bereik te krijgen op Instagram. Je bereikt namelijk veel meer mensen dan met een ‘normale’ Instagram post. Je Instagram reel blijft ook veel langer zichtbaar dan een normale Instagram post die je in je feed plaatst. Daarbij vind ik het zelf ook erg leuk om naar reel video’s te kijken. Het is vaak entertainment en educatief tegelijk. Je kunt kiezen uit een reel video van 15-30 en tegenwoordig ook 60 seconden. Door het inzetten van de juiste hashtags in jouw niche, wordt jouw reel video nog beter zichtbaar. Zoek dit van tevoren ook goed uit. Kies eventueel voor Nederlandse hashtags. Wanneer je Engelse hashtags gebruikt, valt je reel video al veel sneller weg in de massa omdat meer mensen over de wereld Engelse hashtags gebruiken.
Kies een populair nummer onder je reel video
Populaire muziek doet het altijd goed onder een reel video. Je kunt audio toevoegen door bij een leuke reel die je tegenkomt op ‘audio opslaan’ te klikken of je kunt de muziek zelf selecteren in de lijst met audio. Wanneer ik een populair nummer gebruik in een reel doet hij het (bijna) altijd beter als een doorsnee reel video. Natuurlijk hangt het ook nog af van het tijdstip dat je de reel video post en wat je laat zien. Zo deed mijn reel video van en ‘Tiny House’ het erg goed en de reel video waarin ik laat zien hoe je met je telefoon een gebouw helemaal op de foto kunt krijgen.
Maak educatieve content
Maak reel video’s waarin je handige tips deelt en geef gratis waarde weg. Dit kunnen handige tips zijn die jij op een leuke manier in een reel video verwerkt. Ben jij bijvoorbeeld net als ik fotograaf? Geef dan bv. tips over hoe je ongepaneerd op de foto kunt staan. Of laat een keer before-en after foto’s zijn van een fotoshoot. Wat je ook kunt doen is in een reel video een kijkje achter de schermen geven.
Kortom: Instagram reels is de manier om op een organische manier te groeien op Instagram. Post consistent en zorg dat je bijvoorbeeld 1 of 2 reel video’s in de week post naast je gewone Instagram feed posts en story’s natuurlijk.
Maak jij al gebruik van Instagram reels?
Charlotte zegt
Ik blijf het interessant vinden, maar reels zijn toch niet helemaal mijn ding denk ik. Het trekt me nog niet echt om er een te maken.
Marloes zegt
Misschien is het even wennen misschien. En het kost ook wel wat tijd om een reel video in elkaar te zetten. Toch is het wel een hele effectieve manier om informatie over te brengen.